مبانی و پیشینه نظری مقایسه تاثیر هوش فرهنگی و هوش هیجانی بر سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان

مبانی و پیشینه نظری مقایسه تاثیر هوش فرهنگی و هوش هیجانی بر سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان

مبانی و پیشینه نظری مقایسه تاثیر هوش فرهنگی و هوش هیجانی بر سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان

فرمت فایل : docx

حجم : 60

صفحات : 35

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

آیا هوش فرهنگی برروی سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان تاثیر بیشتری دارد یا هوش هیجانی

مبانی و پیشینه پژوهشی در قالب word در فایل فشرده با فرمت rar

در 35 صفحه در قالب ورد با فرمت docx

دارای منبع نویسی درون متنی و منابع پایانی به شیوه APA

با رفرنس نویسی دقیق و مناسب جهت استفاده ی فصل دوم پایان نامه

توضیحات:

مقدمه:

 در محیط های کاری متنوعِ قرن حاضر، لازم است تا استرس های ناشی از شوک فرهنگی، اختلالات و پیامدهای ناشی از تعارضات فرهنگی به نحو مطلوبی اداره شود؛ زیرا برخی از جنبه های فرهنگی، مثل هنر، موسیقی و سبک رفتاری را به راحتی میتوان مشاهده کرد، اما بیشتر بخشهای چالش برانگیزِ فرهنگ؛ همانند عقاید، ارزشها، انتظارات، نگرشها و مفروضات، عناصری از فرهنگ هستند که دیده نمی شوند، اما بر رفتار افراد اثر می گذارند و گاهی از اوقات موجب تعارضات و تناقضات کاری می شوند، که برای این منظور به سازگاری و تعدیل مؤثر فرهنگ ها نیاز است. از این رو، یکی از عواملی که بسیارمورد توجه قرار گرفته و به عنوان عامل تعدیل کننده لقب گرفته است، هوش فرهنگی می باشد. هوش فرهنگی، دامنه جدیدی از هوش است که ارتباط بسیار زیادی با محیط های کاری متنوع دارد. هوش فرهنگی به افراد اجازه می دهد تا تشخیص دهند که دیگران چگونه فکر می کنند و چگونه به الگوهای رفتاری پاسخ می دهند، در نتیجه، موانع ارتباطی بین فرهنگی را کاهش و به افراد، قدرت مدیریت تنوع فرهنگی می دهد.

 از این رو، هوش فرهنگی، بطور فزایندهای در دنیای رقابتی امروز اهمیت یافته است. افرادی با هوش فرهنگی پایین، ممکن است قادر به ارتباط با همکارانشان از همان فرهنگ یا فرهنگهای دیگر نباشند و در نتیجه، در کسب و کارشان دچار مشکل شوند. مدیران وسرپرستانی که تأثیر فرهنگهای بین المللی و شرکتی را در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها نادیده می گیرند، در تلاش برای بهبود کیفیت با شکست مواجه خواهند شد، مگر این که بهبود و توسعه را با توسعه فرهنگ همگام سازند. یک فرهنگ کیفی روی بهبود تمرکز استراتژیک سازمانی بوسیله تغییر سیستمهای گذشته و قدیمی مدیریتی، سرمایه گذاری روی منابعی که روی کیفیت تمرکز دارند و ایجاد همکاری بین بخش های مختلف برای بهبود عملکرد، تمرکز دارد. …

==============================

فهرست مطالب:

مقدمه:

مفهوم فرهنگ

 هوش

مفهوم هوش فرهنگی

ابعاد هوش فرهنگی

انواع شخصیتها در هوش فرهنگی

تقویت هوش فرهنگی

هوش هیجانی یا هوش عاطفی

ابعاد هوش هیجانی گلمن

ابعاد هوش هیجانی

دیدگاه گلمن و وری

دیدگاه سالوی، مایر و کروسو

پیشینه تحقیق :

تعاریف عملیاتی :

هوش:

سازگاری اجتماعی:

منابع :

==============================

هوش هیجانی یا هوش عاطفی

هوش هیجانی یا هوش عاطفی برگردان واژه Emotional Intelligence است. به کارگیری مفهوم هوش اجتماعی برای اولین بار به دهۀ 1940 باز می‌گردد. پس از آن مایر و سالووی، اصطلاح نقش عمدی در شکل گیری نظریه «هوش چندگانه» هوش هیجانی را توصیف کردند. گاردنر با مدل تأثیر گذار خود به نام هوش هیجانی داشت. بر اساس نظریۀ هوش چندگانه گاردنر، دو نوع عمدۀ هوش وجود دارد: اول هوش و آگاهی درونی فرد که اجازۀ شناسایی و افتراق احساسات پیچیده انسان را می‌دهد و دوم دانش و آگاهی در روابط بین فردی که توانایی شناخت و تمایز عواطف و انگیزه های دیگران را به وجود می‌آورد. سرانجام دانیل گلمن در پر فروشترین کتاب سال 1995 به نام هوش هیجانی، این مفهوم را به صورت گسترده بیان کرده و به آگاهی عموم رساند.

گلمن (1995) واژه هیجان را برای اشاره به یک احساس، فکر و حالت روانی و بیولوژیکی مختص آن و دامنه‌ای از تمایلات برای عمل براساس آن به کار برده است. تعاریف هیجان، متعدد و اغلب متناقض هستند . اما از دیدگاه برخی نظریه پردازان؛ هیجان مجموع های است از هیجانات جهان شمول؛ مانند خشم، اندوه، ترس، شادمانی، عشق، شگفتی، نفرت و شرم. هر یک از این هیجانات یک هسته واحد دارند . به عبارت دیگر،شکل اصلی هر هیجان در افراد مختلف یکسان است، اما در جوامع مختلف تحت تأثیر شرایط فرهنگی خاص آن جامعه، شکل بروز هیجان متفاوت است. …

قیمت محصول : 30000 تومان

دانلود

برچسبمبانی نظری هوش فرهنگی سازگاری فردی سازگاری دانشجویان پیشینه نظری هوش هیجانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *