بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی( وایبر و اینترنت ) بر یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع متوسطه دوم

بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی( وایبر و اینترنت ) بر یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع متوسطه دوم

بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی( وایبر و اینترنت ) بر یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع متوسطه دوم

فرمت فایل : doc

حجم : 231

صفحات : 94

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

اطلاعات تحقیق:

در 94 صفحه ورد قابل ویرایش

دارای 5 فصل  :

کلیات پژوهش

ادبیات و پیشینه پژوهش

روش شناسی تحقیق

تجزیه و تحلیل اطلاعات

بحث و تفسیر یافته ها

منابع درون متنی : دارد

منابع پایانی داخلی و خارجی : دارد

فهرست مطالب : ندارد

بصورت کامل اصولی با رعایت تمام اصول

بخشهایی از متن:

چکیده:

این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد، جامعه آماری تحقیق شامل کل معلمان مقطع متوسطه دوم در سال تحصیلی1396 می باشد که تعداد آنها طبق آمار دریافتی3900 نفر می باشد.       با استفاده از جدول مورگان 313 نفر از معلمان به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد ،از این تعداد از معلمان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. داده های مورد نیاز در این تحقیق، با استفاده از پرسشنامه جمع آوری می شود. در این تحقیق از پرسشنامه مهارت های اجتماعی واتسون بعنوان اصلی ترین ابزار گردآوری اطلاعات کمک گرفته می شود که متناسب با هدف و شرایط تحقیق تنظیم خواهدشد. پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون که توسط ماتسون و همکاران در سال 1983 برای سنجش مهارت‌های اجتماعی افراد تدوین گردیده است. این مقیاس، دارای 56 عبارت است که مهارت‌های اجتماعی کودکان را توصیف می‌کند. تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و روش آمار توصیفی و استنباطی در قالب جداول و نمودارها، و آزمون های تی گروه های وابسته و ضریب همستگی پیرسون استفاده شد . روش تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش در سطح توصیفی از فراوانی ، درصد ، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است و در بخش استنباطی به منظور بررسی این پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون ( r ) استفاده شد   یافته ها نشان داد: ضریب همبستگی بین فضای مجازی (اینترنت، وایبر) و انجام رفتارهای مناسب از سوی دانش آموزان ، در محاسبه ی همبستگی پیرسون (440/0=r و 000/0=Sig)، معنادار است. ضریب همبستگی بین فضای مجازی (اینترنت، وایبر) و دوری از رفتارهای غیر اجتماعی از سوی دانش آموزان ، در محاسبه همبستگی پیرسون (491/0=r و 000/0=Sig)، معنادار است. ضریب همبستگی بین بین فضای مجازی (اینترنت، وایبر) و دوری از پرخاشگری ورفتارهای تکانشی از سوی دانش آموزان، در محاسبه همبستگی پیرسون (338/0=r و 000/0=Sig) معنادار است. ضریب همبستگی بین  فضای مجازی (اینترنت، وایبر)  و دوری از برتری طلبی از سوی دانش آموزان ، در محاسبه ی همبستگی پیرسون (151/0=r و 014/0=Sig)، معنادار است. ضریب همبستگی بین فضای مجازی (اینترنت، وایبر) وارتباط باهمسالان از سوی دانش آموزان ، در محاسبه ی همبستگی پیرسون (294/0=r و 000/0=Sig) معنادار است. که این خود نشان دهنده ی همبستگی مثبت و مستقیم بین دو متغیر مورد بررسی است.

3.1.ضرورت واهمیت انجام پژوهش:

انجام تحقیق حاضر از زوایای چند قابل بررسی است: نتایج تحقیق حاضر می‌تواند دانش موجود در این زمینه را گامی به پیش ببرد، به سیاستگزاران و برنامه ریزان آموزشی برای تدوین استراتژی های مناسب به کارگیری فاوا در آموزش مدد رساند، دفتر تألیف کتب درسی، تدوین کنندگان سند توسعه فناوری در آموزش، در انجام وظایفشان یاری رساند. دانش آموزان امکان ومهارت بهره‌مندی از فناوری نوین آموزشی را پیدا کنند ومعلمان نیز می‌توانند در کلاس‌های خود با استفاده از فضای مجازی آموزشی به انتقال مفاهیم علمی و مهارت های اجتماعی بپردازند.  نتایج حاصل از این تحقیق می توند زمینه ارتقای رشد شخصی  و اجتماعی، محافظت از حقوق انسان ها وپیشگیری از مشکلات روانی می شود. اما برای ما این سئوال واجد اهمیت است که آیا فضای مجازی (وایبر، اینترنت) در حقیقت آن توانایی‌هایی که منجر به رشد بهتر مهارت های اجتماعی شود به وجود می آورد یا خیر؟

1- 1-4-اهداف تحقیق

1-4-1- هدف اصلی:

بررسی میزان اثربخشی فضای مجازی (اینترنت، وایبر) بر یادگیری میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان .

قیمت محصول : 35000 تومان

دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *